The Use of Computers in Testing: Implementation, Attitude, and effectiveness
Abstract
This study aimed to examine first semester students of English language by testing their English phonetics through the use of computers, also to investigate their reaction towards computers, also to identify teachers’ attitude towards computers in testing, moreover to identify what prevents from applying the use of computers in colleges and institutions.
The sample of the study consisted of thirty-five participants. Ten were students studying at college of Education Abo-Issa. The other twenty-five were teachers from college of Education Abo-Issa, English department, Zawia University.
Two methods of data collection were used in this study; questionnaire and observations. The questionnaire was used to find teachers’ attitudes toward the use of computers in testing, and problems encountered in implementing this technique in testing. Checklist observation was used to find out if students have background about computers and identify their reaction when they are being tested via computers.
The findings of this study revealed that in spite of the positive attitude of teachers towards the use of computers in testing; teachers need an intensive course about computer skills and fundamentals. Lack of labs is the essential issue that prevent from implementing the use of computers in testing. Students found computers interesting and they enjoyed the testing process. Recommendations were provided at the end of the study for teachers.
الهدف من هذه الدراسة هو اختبار طلاب الفصل الدراسي الأول للغة الإنجليزية من خلال اختبارهم في مادة الصوتيات من خلال استخدام أجهزة الكمبيوتر، وكذلك للتحقق من رد فعلهم تجاه أجهزة الكمبيوتر، وكذلك لتحديد موقف اعضاء هيئة التدريس تجاه أجهزة الكمبيوتر في الاختبار، علاوة على ذلك لتحديد ما يمنع تطبيق استخدام أجهزة الكمبيوتر في الكليات والمعاهد.
تكونت عينة الدراسة من 35 مشاركاً. 10 طلاب يدرسون في كلية التربية أبو عيسى. و25 الآخرون كانوا مدرسين من كلية التربية أبو عيسى، قسم اللغة الإنجليزية، جامعة الزاوية.
تم استخدام طريقتين لجمع البيانات في هذه الدراسة، الاستبيان والملاحظات. تم استخدام الاستبيان لمعرفة موقف المعلمين تجاه استخدام أجهزة الكمبيوتر في الاختبار، والمشاكل التي يواجهونها في تنفيذ هذه التقنية في الاختبار. تم استخدام ملاحظة قائمة المراجعة لمعرفة ما إذا كان لدى الطلاب خلفية عن أجهزة الكمبيوتر وتحديد رد فعلهم عندما يتم اختبارهم عبر أجهزة الكمبيوتر.
كشفت نتائج هذه الدراسة أنه على الرغم من الموقف الإيجابي للمعلمين تجاه استخدام الكمبيوتر في الاختبار؛ يحتاج المعلمون إلى دورة مكثفة حول مهارات الكمبيوتر وأساسياته. إن نقص المختبرات هو القضية الأساسية التي تمنع من تنفيذ استخدام أجهزة الكمبيوتر في الاختبار. وجد الطلاب أجهزة الكمبيوتر مثيرة للاهتمام واستمتعوا بعملية الاختبار. تم تقديم التوصيات في نهاية الدراسة للمعلمين.