Show simple item record

dc.contributor.authorالنداوي, محمد صالح
dc.contributor.authorالزهيري, مصطفى محمد
dc.date.accessioned2020-11-19T09:01:21Z
dc.date.available2020-11-19T09:01:21Z
dc.date.issued2020-07-12
dc.identifier.urihttp://dspace.zu.edu.ly/xmlui/handle/1/860
dc.description.abstractفي الوقت الحاضر، أصبحت التكنولوجيا جزءً لا غنى عنه في حياتنا، إذ تلعب دورًا رئيسيًا في حياتنا اليومية، في جميع المجالات المهمة مثل الصحة والبنوك والتعليم وغيرها، وإدراكًا لذلك، تقوم المؤسسات بتكييف هذه التطورات التكنولوجية مع نفسها من أجل تلبية احتياجات العملاء في الوقت المناسب وبالطريقة الكاملة وعدم التأخر في بيئة تنافسية بشكل كبير، وعلى وجه الخصوص، المؤسسات التي ترغب في تطوير شبكات المبيعات الإلكترونية على شبكة الإنترنت يجب أن تكون متقدمة بخطوة على منافسيها وتركز على التحول الرقمي، وعلى المنظمات ايضاً إجراء تغيير تنظيمي وفقًا لهذه العمليات من أجل الحفاظ على أصولها التجارية، حيث تقوم بإنشاء ثقافة رقمية من خلال تكييف ثقافتها مع الشكل الجديد من أجل أن تكون ناجحة خلال هذه العملية الصعبة، وتعد الثقافة هي العنصر الأكثر أهمية لاستمرار القيم الأساسية ومشاركة الموظفين بأقل مقاومة، وبالتالي، تبحث الدراسة دور تطوير ثقافة المنظمة في دعم التحول الرقمي، كما يتم توفير معلومات حول الثقافة التنظيمية الرقمية. Nowadays, technology has become an indispensable part of our lives. Technology plays a major role in our daily lives, even in important areas such as health, banking and education. Being aware of this, organizations adapt these technological developments to themselves in order to satisfy customer needs in a timely and complete manner and not to fall behind in a fiercely competitive environment. In particular, organizations that want to develop web-based electronic sales networks and to be one step ahead of their competitors focus on digital transformation. Organizations have to carry out organizational change in accordance with these processes in order to sustain their commercial assets. Organizations create digital culture by adapting their culture to the new format in order to be successful during this challenging process. Culture is the most important element for the continuation of the core values and the participation of the employees with least resistance. Thus, the study examines the effect of digital transformation and culture on this transformation process. Information is also provided about the digital organizational culture.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectdigital transformation, organizational culture, change of organizational culture, digital organizational culture, case study company Kleemannen_US
dc.subjectالتحول الرقمي، الثقافة التنظيمية، تغيير الثقافة التنظيمية، الثقافة التنظيمية الرقمية، دراسة حالة شركة كليمانen_US
dc.titleدور تطوير ثقافة المنظمة في دعم التحول الرقميen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record