• English
    • العربية
  • English 
    • English
    • العربية
  • Login
View Item 
  •   University of Zawia DSpace
  • Scientific Journals || المجلات العلمية
  • مجلة رواق الحكمة
  • Issue 11 || العددالحادي العاشر
  • المجلد الثانى
  • View Item
  •   University of Zawia DSpace
  • Scientific Journals || المجلات العلمية
  • مجلة رواق الحكمة
  • Issue 11 || العددالحادي العاشر
  • المجلد الثانى
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

الممارسة الرياضية وأثرها فى تحسين مستوى النشاط الرياضى والتوافق والتنشئة الاجتماعية والصحة النفسية من وجهة نظر طلبة ذوي الاحتياجات الخاصة )الصم وضعاف السمع

Thumbnail
View/Open
16.pdf (1.032Mb)
Date
2022-06-22
Author
أحمد حسن
Metadata
Show full item record
Abstract
يهدف البحث إلى معرفة مدى اتفاق أف ا رد عينة البحث حول أثر الممارسة الرياضية في تحسين مستوى النشاط الرياضي، والتوافق الاجتماعي، والتنشئة الاجتماعية، والصحة النفسية )القلق التووتر مون وجهوة ور طلبوة وو الاحتياجوا الخاصوة )الصو والوب( ك اموا يهودف – أيضوا إلوى الكشوع عون وجوود أثور وو دلالوة إحصواةية لممارسوة النشواط الرياضوي فوي تحسون مسووتوى التنشووئة الاجتماعيووة، والتوافووق الاجتموواعي، والتنشووئة الاجتماعيووة، والصووحة النفسووية المتعلقة بو )القلق التوتر مون وجهوة ور طلبوة وو الاحتياجوا الخاصوة )الصو والوب( ك The study aimed at finding out the extent of agreement among all the participants about the impact of practicing sports on improving the level of sports activity, social compatibility, socialization, and mental health (anxiety - tension) from the view of students with special needs (deaf and dumb). It also aimed at revealing the existence of a statistically significant effect of the practice of sports activity on improving the level of socialization, social compatibility, and psychological health related to (anxiety - tension) from the viewpoint of students with special needs (deaf and dumb). The researcher used the descriptive analytical method. The study community consisted of the basic education stage students (the second part), and the intermediate (secondary) in the schools of deaf and dumb students in Tripoli, Zawiya, Al-Khums, BaniWalid, Yafran, and Reqdalin during the fall semester 2021-2022. The total community were 300 male and
URI
http://dspace.zu.edu.ly/xmlui/handle/1/2259
Collections
  • المجلد الثانى [19]

University of Zawia copyright © 2020 
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

University of Zawia copyright © 2020 
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV